Tieto stránky využívajú cookies na ukladanie informácií vo vašom počítači. Používaním stránok s tým vyjadrujete súhlas. Ďalšie informácie
MENU
Galaxy logo
  • 25 rokov skúseností s AVS technológiou
  • desiatky tisíc úživateľov v ČR a na Slovensku
  • odborný garant AVS technologie v ČR a SR
Quatro - nákup na splátky
+421 905 426 341
[email protected]

ADHD / LMD / hyperaktivita

ADHD / LMD / hyperaktivita

ADHD, niekedy tiež ADDH (Attention deficit disorder with hyperaktivity) alebo tiež LMD (ľahkej mozgovej dysfunkcie - dysgrafia, dyslexia, dyskalkúlia a ďalšie), hyperaktívne syndróm, poruchy pozornosti, špecifické poruchy školských zručností, sa týkajú asi 20-30% detí a toto číslo stále narastá.

Ide o súbor porúch, ktorých súhrnným menovateľom je oslabenie centrálnej nervovej sústavy (CNS). AVS prístroja významne posilňujú CNS zdravých aj chorých ľudí, preto sú veľmi úspešné aj v riešení týchto problémov. Súhrnne možno zložitá diagnostika zhrnúť do pojmov ,, dieťa sa ťažko sústredí a učí, hoci objektívne je dostatočne inteligentný ".

Ďalej označujeme súbor týchto ťažkostí ako ADHD.

Viditeľné zlepšenie sa pri dodržaní správneho postupu dostaví vždy. AVS prístroj zlepší kognitívne funkcie, čo sa prejaví zvýšeným výkonom v čítaní, pravopise a aritmetike a behaviorálne funkcii (na škálach ADDES, IVAC) a zmenšením behaviorálnych problémov ako sú impulzivita a hyperaktivita.

Prečo sa ADHD vyskytuje a aké účinky možno očakávať

1. Chýbajúce nervové spoje a odlišné stavby neurónových spojení
ADHD je zapríčinená chýbajúcimi mozgovými bunkami (neurónmi) v niektorých oblastiach mozgu alebo odchýlkami v stavbe neurónových spojení. Dôležité je, že do ukončenia vývoja mozgu (13 rokov) možno vytvoriť alebo pretvoriť bezpečne nové neurónové spojenia. Nové neurónové spojenia vzniknú tak, keď je uvedená časť mozgu stimulovaná k aktivite. Jednoducho akejkoľvek aktivite, ktorá uvedené bunky, resp. problémovú časť mozgu zamestná. Akékoľvek učenie, koncentrácia, alebo precvičovanie pamäti je ona potrebná aktivita, avšak pre výraznejšie vznik nových nervových spojení u osôb s LMD sú tieto aktivity úplne nedostatočné.

AVS práve túto aktivitu rieši: pôsobenie svetelných a zvukových signálov prechádza veľmi účinne, komplexne a navyše synchrónne (na jednej frekvencii) dráhami mozgu - všetkých nervových sietí a ,, diaľnic ". Uvedená aktivita spôsobí, že každá ďalšia bunka napätia vytvorená signálom musí odpovedať a prenáša ho ďalej. Je to veľmi intenzívna fyziologická ,, masáž "mozgu, ktorá aktivuje celý mozog vo vysokej miere. Dochádza k tomu efektu, že bunky majú tendenciu silnieť = obnovovať, ,, oprašovať "a udržiavať súčasné spojenia a neustále hľadať a nadväzovať nové spojenia. Je to podobný efekt ako na fyzickej úrovni u svalov a tréning mozgu pomocou AVS môžeme smelo vysvetliť a prirovnať k tréningu svalov v posilňovni. Počas jedného použitie AVS prístroja prebehne mozgom minimálne stokrát viac nervových vzruchov než v čase strávenom akokoľvek inak.

2. Znížený prietok krvi mozgom (nedostatočné okysličovanie nervových buniek)
Deti s ADHD majú znížený prietok krvi mozgom, takže mozgové bunky nedostávajú dostatok kyslíka (a glukóza v predných oblastiach mozgu nie je dostatočne využívaná). Nech už je príčina akákoľvek, je zrejmé, čo nastane: nedostatočne okysličená bunka jednoducho povedané ,, zle "pracuje, v krajnom prípade odumiera. Mozog je najcitlivejšia časť ľudského organizmu na zásobovanie kyslíkom, sám spotrebuje 4-6x viac kyslíka než celý zvyšok tela.

AVS stimulácia aktiváciou mozgových buniek zaisťuje, že tieto sú na seba nútené viazať väčšie množstvo krvi, tým zvyšuje výrazne prekrvenie mozgu. V jednom z mnohých výskumov na túto tému bolo zmerané, že po 30 minútovej audiovizuálnej stimulácii dochádza k zvýšeniu arteriálnej krvi o celých 17%!

3. Odchýlky v EEG mozgu - oneskorený vývoj
Odchýlky v EEG mozgu sú najčastejšie spojené s oneskoreným vývojom mozgu - to je súčasne najčastejšia primárna príčina ADHD. Zjednodušene možno povedať, že počas detstva ešte len postupne zvyšuje svoju aktivitu. Akoby v športovom aute zaraďovali jednotlivé rýchlostné stupne, pričom prvý rýchlostný stupeň je v období pred pôrodom, druhý prevodový stupeň 1-3 roky života, atď ... Mozog plodu v matke pracuje takmer výhradne na najpomalší frekvenciu (tzv. Hladine vedomia, delta: 0,5-3 Hz). Po narodení začína ubúdať najpomalších vĺn a začínajú sa objavovať vlny hladiny theta (4-7 Hz). V roku a pol sa začínajú v niektorých častiach mozgu objavovať vlny hladiny alfa. Hladina beta, teda hladina koncentrácie, sústredenia, sa začína objavovať medzi 10-15 rokom života a vtedy sa aj všetky vlnové dĺžky porovnávajú a vylaďujú do súladu. V celom období sa teda vlny rýchlejší (najrýchlejšia je beta) objavujú čoraz častejšie na úkor vĺn pomalších. Do desiatich rokov veku sa deti pohybujú najčastejšie v Alfe (8-11 Hz) a to veľmi nestabilne.

Tento proces je zrenie mozgovej kôry (maturácie). Je samozrejme individuálne a prejavuje sa tak, že vývoj (maturácie) u detí s LMD je pomalší než je obvyklý priemer. Tieto deti tiež preto nie sú schopné pri vysielaní pomalých vĺn theta a alfa pri absencii rýchlejších vĺn koncentrácie a sústredenia (beta) a pri súčasnej ,, nezrelosti ", teda nevyrovnanosti mozgu zvládať nároky učenia a školskej dochádzky vôbec. Konkrétne cca 70% detí nastupuje do školy s perfektne pracujúcim mozgom a asi 20% vykazuje zreteľné znaky LMD. Deti s poruchami učenia sa jednoducho povedané pohybujú v nižších frekvenčných pásmach, ako by podľa veku mali. Záznamy EEG nachádza u detí s LMD školského veku aktivitu, ktorá zodpovedá predškolskému veku.

AVS rieši tento deficit opäť celkom jednoducho a jednoznačne: dokáže zrenie mozgovej kôry nenásilne a celkom bezpečne urýchliť. Princíp je jednoduchý: AVS prístroj vysielaním konkrétnej frekvencie, na ktorú sa mozog sám naladí, príslušnú hladinu vedomia navodí. Pravidelné navodzovanie potrebných hladín vedomia naučí mozog pohotovejšej reakcii arousalu a vďaka jeho schopnosti učiť sa (opakovať opakujúce sa postupy) sám začne mozgové vlny beta viac produkovať aj bez prístroja. AVS stimulácia teda urýchli spomalené zrenia mozgovej kôry.

4. Asynchronizácia častí mozgu, predovšetkým hemisfér
Či už dôjde k vysokej asynchronizaci (rozladenie) mozgu z akéhokoľvek dôvodu (a tým najčastejším je dnes stres), následky sú vždy rovnaké, u dospelých i detí: nevyrovnanosť, labilita a znížený výkon mozgu. Určitý stupeň asynchronizace (rozladenie) mozgu máme prakticky stále všetci - je veľmi ťažké, dnes zatiaľ ešte so súčasnými technickými prostriedkami nemožné úplne vyladiť - zjednotiť činnosť mozgu. Avšak miera rozladenosti môže byť rôzna. Napríklad ľudia, ktorí zakúsili náhle dosiahnutie vysokej synchronizácie, popisujú, že boli týmto zážitkom úplne ohromení - zažívali stavy rozšíreného vedomia, kedy vnímali priestor i čas úplne inak, či zažívali stav všeobjímajúci lásky k celému ľudstvu, vesmíru a ďalšie rôzne stavy vedomia. Tým skôr, že každá hemisféra má na starosti iný druh činnosti, je rýchla spolupráca medzi nimi veľmi významným faktorom pre vnímanie, myslenie, a vôbec akomkoľvek prejavu vrátane motoriky.

Vysoký stupeň synchronizácie mozgu má tieto dôsledky: vnútornú vyrovnanosť, odolnosť voči akejkoľvek psychickej záťaži (stresu, strachu, tréme, obavám, úzkosti), lepšiu pamäť, učenie, koncentrácia, tvorivosť, motorické schopnosti, schopnosti vnímania, vyššie IQ a EQ, zvýšené sebavedomie (!) a rad ďalších.

AVS využíva svojho efektu zjednotenia mozgových vĺn na základe vysielané jednotnej frekvencie. Princíp je to jednoduchý a veľmi účinný. AVS stimulácia zjednocuje činnosť mozgu do jednej frekvencie (či už je akákoľvek) a tým zlepšuje spoluprácu ľavej i pravej hemisféry, prednej aj zadnej, vrchnej i spodnej časti mozgu.

5. Deficit neurotransmiterov
Dorozumievanie medzi mozgovými bunkami prebieha biochemicky prostredníctvom tzv. Neurotransmiterov. Výskum zistil, že mozog jedincov s poruchou pozornosti nevyrába dostatočné množstvo dopamínu, čo je jeden z hlavných energitizérov mozgovej činnosti. Hyperaktívny syndróm sa vyznačuje nedostatkom serotonínu, neurotransmitera zaisťujúceho pocit pohody a upokojenie.

AVS stimulácia zaisťuje optimálne hodnoty neurotransmiterov v mozgu. Napríklad u serotonínu americké klinické výskumy z rokov 1993-1995 preukázali, že po jednom jedinom použití AVS prístroja dochádza k zvýšeniu produkcie serotonínu v priemere o 20-30%!

Referencie

Rastúce množstvo experimentálnych údajov i praktických liečebných skúseností dokazuje, že metóda audiovizuálnej stimulácie je jedným z účinných terapeutických postupov u mnohých jedincov trpiacich ľahkou mozgovou dysfunkciou. Po použití audiovizuálnej stimulácie bolo pozorované zvýšenie IQ skóre, schopnosti čítať, pamäťové schopnosti, rýchlosti v matematických úlohách. Žiaci boli tiež menej úzkostliví, menej závislí, lepšie boli schopní ovládať zlosť, zlepšila sa ich schopnosť koncentrácie a zvýšil záujem o učenie. Stimulácia nemá dlhotrvajúci závažné nežiaduce účinky. Je cenovo pomerne nenáročná, účinky sa prejavia za krátku dobu a pretrvávajú dlho po jej ukončení.
MUDr. Peter Žigo, autor publikácie ,, Metóda audiovizuálnej stimulácie - relaxačno terapeutické prístroje v zdraví a v chorobe, využitie v klinickej praxi "

100% záruka spokojnosti Až 21 dní na vrátenie tovaru, 100% garancia spokojnosti
Predĺžili sme zákonnú lehotu na vrátenie tovaru zo 14 na 21 dní. Chceme, aby ste si poriadne vyskúšali naše produkty. Na 100% otestovali a boli na 100% spokojní. Keď Vám produkt z nejakého dôvodu nevyhovuje alebo nesplnil požadované účinky, tak nám produkt môžete do 21 dní vrátiť - viac info TU.

Pre odstránenie príznakov ADHD doporučujeme

AVS prístroj Laxman Basic - psychowalkman

AVS prístroj Laxman Basic - psychowalkman
Doporučujeme
Aj na splátky
1121 €

Domáci EEG biofeedback - Neuroset BRAINGYM 2

Domáci EEG biofeedback - Neuroset BRAINGYM 2
Doporučujeme
Aj na splátky
363 €

Náprava ADHD - sada programov pre AVS prístroj Laxman a Relaxman

Náprava ADHD - sada programov pre AVS prístroj Laxman a Relaxman
150 €